Kau dan Cinta


sayang yang terucap
membuatku terlelap
janji manis membuatku terbujuk
tak mengira menjadi busuk ..



bukan namaku yang kau tulis
dan bukan untukku cinta yang kau rilis
hati menipis, kian teriris
dan kini menjadi semakin terkikis


kau takkan lemah dengan tangisan ..
kau takkan luluh dengan bujukan..
aku mencobba jelaskan secara lisan ..
tapi semua tak tersampaikan



bicaralah jika bukan ..
katakan jika bosan ..
jika penantian tiada harapan ..
masih pantaskah untuk dipertahankan.


aku terima jika tak menjadi nyata ..
aku mengerti jika tiada kata cinta ..
dan yang kini kurasa hanyalah sebuah dusta..



aku memang wanita tegar ..
tapi tak sekuat halilintar...
aku tak mampu jika harus terbakar ..
saat kilat cintamu kian menyambar

Comments

Popular posts from this blog

Bagaimana ku Tak Jatuh Cinta

PROTES KERAS TERHADAP PENIPUAN YANG MENYALAHGUNAKAN KARTU IDENTITAS SAYA

Kebersamaan Yang Tiada Akhir